טיפולי שיניים בהרדמה מלאהטיפולי שיניים בהרדמה מלאה – על היתרונות ועל הסיכונים

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מתאימים לאנשים החווים חרדה נוראה מפני רופא שיניים ומוכנים להזניח את שיניהם, העיקר לא לשבת על כיסא הטיפולים במרפאת שיניים.
טיפולי שיניים בהרדמה מתאימים גם למטופלים שצריכים לעבור טיפולים רבים, באמצעות ההרדמה אפשר יהיה לבצע את רוב הטיפולים ביום אחד.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מהם הדברים שחשוב לבדוק ולדעת

לפני טיפולי שיניים בהרדמה מלאה חשוב לעבור בדיקות שמטרתן לאתר בעיות ולקבוע האם המטופל כשיר לעמוד בהרדמה מלאה.

לפני טיפולי שיניים בהרדמה כללית חשוב לצום מספר שעות לפני הטיפול על פי הנחיות הרופא.
בעת הטיפול חייב להיות במרפאה רופא מרדים מקצועי וציוד הרדמה. חשוב לוודא כי במרפאה יש גם ציוד החייאה למקרה הצורך ובמקום בולט ונגיש יש מספר טלפון של אמבולנס למקרה שבו יצטרכו לפנות את המטופל לבית החולים.

במשך כל זמן הטיפול, יעקוב הרופא המרדים אחר מצבו של המורדם.
גם לאחר סיום הטיפול ולאחר שהמטופל יתעורר עליו לשהות זמן נוסף במרפאה, להיות במעקב ולבדוק כי כל המערכות בגופו חזרו לתפקד באופן מלא.

לאחר טיפולי שיניים בהרדמה מלאה עלולות להיות תופעות לוואי.
ככל שהטיפול מורכב ומסובך וזמן ההרדמה ארוך יותר, כך עולים הסיכויים לסיבוכים ולבעיות.
תופעות הלוואי הנפוצות הם שטפי דם קלים, נפיחות, דימומים וכאבים. מומלץ להצטייד בכדורים משככי כאבים ולנוח מספר ימים.
אם יש לכם תופעות לוואי חריגות לאחר טיפולי שיניים בהרדמה כללית, יש לפנות מיד אל הרופא המטפל או להגיע אל חדר המיון.

תופעות לוואי נוספות לאחר טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הן לחץ דם נמוך, בחילות, סחרחורת וצרבת.
אם יש לכם אחת מהתופעות הנ"ל רצוי להיות בפיקוח רפואי עד שהתופעות יחלפו.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – כי על טיפולי שיניים אסור לוותר

על אף שטיפולי שיניים בהרדמה מקומית מונעים כמעט כל תחושה של כאב, הם לא מונעים את רמת החרדה.
נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי כעשרה אחוז מהאוכלוסייה סובלים מרמת חרדה גבוהה לטיפולי שיניים, חרדה המונעת מהם להגיע אל מרפאת השיניים ולטפל בשיניים.
עבור אלו הסובלים מחרדה ועבור אוכלוסייה נוספת, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם הפתרון הנכון שיאפשר להם לטפל בשיניים וליהנות משיניים בריאות ויפות.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה הסיבות שבגללן מבצעים טיפולים בהרדמה

חרדה מטיפולי שיניים – מחקרים שנעשו בתחום מוכיחים כי כעשרים וחמישה אחוז מהאוכלוסייה פוחדים מטיפולי שיניים, ועשרה אחוז מתוכם חשים רמת חרדה גבוהה המונעת מהם אפילו להתקשר אל רופאי השיניים ולהזמין תור.
ביצוע הטיפולים בהרדמה מלאה מאפשרת גם למטופלים הסובלים מרמת חרדה גבוהה לעבור טיפולי שיניים ללא חשש וללא פחד.

רפלקס הקאה מוגבר – מטופלים רבים סובלים מרפלקס הקאה בשל אלרגיה לחומרי ההרדמה המקומית או בשל כניסה של מכשירים טיפוליים לפה ולפעמים אפילו רק מהריח הייחודי למרפאות השיניים.
רפלקס ההקאה הוא רפלקס בלתי נשלט, רפלקס המונע מהרופא את האפשרות לטפל במטופל.
הרדמה מלאה פותרת הבעיה ומאפשרת גם למי שסובל מהקאות בזמן הטיפול לעבור בהצלחה את הטיפולים.

הרצון לחסוך זמן – טיפולי שיניים הם בדרך כלל טיפולים קצרים המתמשכים על פני מספר פגישות.
לאנשים עסוקים מאוד קשה לקבוע מספר פגישות והם רואים בכך בזבוז זמן.
באמצעות ההרדמה המלאה אפשר לבצע מספר טיפולים במשך כמה שעות ולחסוך זמן יקר והרבה פגישות.

בעיות נפשיות וגופניות המונעות אפשרות של ישיבה ממושכת.
מטופלים רבים הסובלים מבעיות פסיכיאטריות או ממומים גופניים אינם מסוגלים לשבת זמן ממושך על כיסא הטיפולים ולשתף פעולה עם הרופא.
במקרים כאלו ממליצים רופאי השיניים על הרדמה מקומית, הרדמה שתאפשר לרופא לטפל במטופל ללא הפרעות.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – יתרונות לעומת חסרונות

טיפולי שיניים בהרדמה כללית חוסכים חרדות, פחדים אי נעימות ואפילו כאבים.
על אף שההרדמה המקומית גם מונעת כאבים, עדיין יש מטופלים רבים החשים חרדות ופחדים רק מעצם הישיבה על כיסא הטיפולים ומרעש שמשמיעים המכשירים השונים.

תהליך ההרדמה כרוך בסיכונים, אך כיום הסיכונים נמוכים באופן משמעותי מאשר בעבר.
הנתונים מלמדים כי הסיכוי שלא תתעוררו מההרדמה או שאזור בפה יישאר ללא תחושה באופן קבוע הם נמוכים מאוד.

הרדמה מלאה מאפשרת לעבור מספר פרוצדורות רפואיות בביקור אחד.
בדרך זו אפשר גם לבצע טיפולי שיניים מורכבים, טיפולים אשר גורמים לאי נוחות למטופל ולהתנגדות לטיפול.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יקרים יותר מאשר טיפולי שיניים בהרדמה מקומית.
לא כל מרפאה רשאית לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, כדי לקבל אישור יש צורך בציוד מיוחד ובנוכחות של מרדים וסייעת בזמן הטיפול.
את העלויות של אנשי הצוות הנוספים ושל הציוד היקר משקללים במחיר הטיפול, והתוצאה, מחיר יקר יותר.

אומנם הסיכון בהרדמה מלאה הוא נמוך, אך עדיין קיים סיכון.
לכן לפני שאתם מתחילים בטיפול חשוב לשוחח עם המרדים לעדכן אותו בהיסטוריה הרפואית שלכם.
לפרט אלו תרופות אתם נוטלים באופן קבוע ולעבור בדיקות לפי דרישת המרדים.

לאחר הרדמה מלאה עלולות להיות תופעות לוואי כמו כאבי ראש, סחרחורת או לחץ דם קבוע.
באופן טבעי תופעות אלו עוברות כעבור מספר שעות, אך אם הן לא עברו יש לפנות מיד לעזרה רפואית.

לסיכום, לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה יש יתרונות וגם חסרונות, אך על אף החסרונות, עדיף לעבור טיפולים בהרדמה מלאה מאשר לא לטפל בשיניים.